MENU

style> #navcontainer {float:left;width:100%;background:#transpartent;line-height:normal;} ul#navlist {margin:0;padding:0;list-style-type:none;white-space:nowrap;} ul#navlist li {float:left;font:bold 13px Arial;margin:0;padding:5px 0 5px 0;background:#333;border-top:1px solid #FBBB22;border-bottom:1px solid #FBBB22;} #navlist a, #navlist a:link {margin:0;padding:5px;color:#FFF;border-right: 1px solid #FBBB22;text-decoration:none;} ul#navlist li#active {color:#FFFF00;background:#105105;} #navlist a:hover {color:#FFFF00;background:#740777;}

Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016

ΤΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ STEVE JOBS (1955-2011) ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ, ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ, ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ, ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ. Μάθημα ζωής για όλους εμάς


Ο δισεκατομμυριούχος συνιδρυτής της Apple και ο εγκέφαλος μιας αυτοκρατορίας προϊόντων που έφεραν την επανάσταση στους υπολογιστές, την τηλεφωνία και την μουσική βιομηχανία, συγκινεί με τα τελευταία του λόγια κάνοντας έναν «σκληρό» προσωπικό απολογισμό και δίνοντας συμβουλές αναφερόμενος στο τι έχει περισσότερο σημασία στη ζωή.
Έχω φτάσει στο αποκορύφωμα της επιτυχίας στον επιχειρηματικό κόσμο.
Στα μάτια των άλλων, η ζωή μου είναι μια επιτομή της επιτυχίας.

Ωστόσο, πέρα από τη δουλειά, η χαρά μου είναι λίγη.
Στο τέλος, ο πλούτος είναι μόνο ένα γεγονός της ζωής που έχω συνηθίσει.

Αυτή τη στιγμή, ξαπλωμένος στο κρεβάτι και άρρωστος αναπολώντας ολόκληρη τη ζωή μου, συνειδητοποιώ ότι η αναγνώριση και ο πλούτος που κατέκτησα με τόση υπερηφάνεια, έχουν ξεθωριάσει και έχουν χάσει το νόημά τους μπροστά στον επικείμενο θάνατο.

Στο σκοτάδι, κοιτάζω τα πράσινα φωτάκια από τα μηχανήματα υποστήριξης των ζωτικών λειτουργιών και ακούγοντας το βουητό των μηχανικών ήχων, μπορώ να αισθανθώ την αναπνοή του θεού του θανάτου να πλησιάζει.

Τώρα ξέρω, όταν έχουμε συσσωρεύσει επαρκή πλούτο για να διαρκέσει όλη τη ζωή μας, θα πρέπει να κυνηγήσουμε άλλα θέματα που δεν έχουν σχέση με τον πλούτο.
Θα έπρεπε να είναι κάτι πιο σημαντικό:

Ίσως σχέσεις, ίσως την τέχνη, ίσως ένα όνειρο της νιότης μας.
Το κυνήγι μόνο του πλούτου μετατρέπει τον άνθρωπο σε ένα στριμμένο ον, ακριβώς σαν κι εμένα.

Ο Θεός μας έδωσε τις αισθήσεις για να επιτραπεί σε όλους να αισθανθούν την αγάπη στην καρδιά τους, όχι οι αυταπάτες που φέρνει ο πλούτος.

Τον πλούτο που έχω κερδίσει στη ζωή μου δεν μπορώ να τον πάρω μαζί μου.
Αυτό που μπορώ να πάρω μαζί μου είναι μόνο οι αναμνήσεις που τυλίχτηκαν από την αγάπη.
Αυτός είναι ο πραγματικός πλούτος που θα σας ακολουθεί, θα σας συντροφεύει, δίνοντάς σας τη δύναμη και το φως για να συνεχίσετε.

Η αγάπη μπορεί να ταξιδέψει χιλιάδες μίλια. Η ζωή δεν έχει όρια. Πηγαίνετε όπου θέλετε να πάτε. Φτάστε όσο ψηλά θέλετε να φτάσετε. Είναι όλα στην καρδιά σας και στα χέρια σας.
Ποιο είναι το πιο ακριβό κρεβάτι στο κόσμο; - "Το κρεβάτι του αρρώστου".

Μπορείτε να απασχολείτε κάποιον να οδηγεί το αυτοκίνητο για εσάς, να βγάζει χρήματα για εσάς, αλλά δεν μπορείτε να έχετε κάποιον να υποφέρει την ασθένεια για εσάς.
Τα υλικά πράγματα που χάνονται μπορούν να βρεθούν. Αλλά υπάρχει ένα πράγμα που δεν μπορεί ποτέ να βρεθεί όταν έχει χαθεί - "Η ζωή".

Όταν ένα άτομο πηγαίνει στο χειρουργείο, θα συνειδητοποιήσει ότι υπάρχει ένα βιβλίο του οποίου δεν έχει ακόμη τελειώσει την ανάγνωση - «Το Βιβλίο της Υγιούς Ζωής».

Σε όποιο στάδιο της ζωής κι αν βρισκόμαστε τώρα, με το χρόνο, θα αντιμετωπίσουμε την ημέρα που η αυλαία πέφτει.
Πλουτίστε με αγάπη την οικογένειά σας, με αγάπη τον/τη σύζυγό σας, με αγάπη τους φίλους σας.
Περιποιηθείτε καλά τον εαυτό σας.
Αγαπήστε τους άλλους.

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016

8 καθημερινές εκφράσεις που μας έμαθε ο Αίσωπος


Αίσωπος. Ένα όνομα, δεκάδες μύθοι. Αν και ο ίδιος δεν έγραψε ούτε μια λέξη από αυτούς, παρ’ όλα αυτά τους διηγήθηκε προφορικά κατά τον 6ο π.Χ. αιώνα και έκτοτε εκείνοι συνεχίζουν να στοιχειώνουν – με την καλή έννοια – τη ζωή μας.

Μηνύματα με νόημα για μικρούς και μεγάλους, εκφερόμενα με τρόπο μοναδικό, τα οποία μέσα από την απλότητά τους προσφέρουν βασικές συμβουλές για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε τη ζωή, αλλά και αυτούς που έχουμε απέναντί μας.

Αρκετά από αυτά τα μηνύματα έμειναν στην καθομιλουμένη, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούμε μέχρι και σήμερα αρκετές από τις φράσεις ή τα αποφθέγματα τα οποία είτε ειπώθηκαν είτε προέκυψαν από τους μύθους του.

Έβαλε το λύκο να φυλάξει τα πρόβατα 
Η φράση που χρησιμοποιούμε για να δείξουμε ότι στους κακούς ανθρώπους δε θα πρέπει να εμπιστευόμαστε τίποτα, πηγάζει από τον μύθο του βοσκού και των προβάτων του, ο οποίος βλέποντας έναν λύκο να ακολουθεί το κοπάδι του χωρίς να το πειράζει, αποφάσισε να τον βάλει να το φυλάξει. Κάποια μέρα όμως, γυρνώντας στο σπίτι είδε το κοπάδι του σφαγμένο και τον λύκο άφαντο.

Είς, αλλά λέων
Στον μύθο «Το λιοντάρι και η αλεπού», η τελευταία κοκορεύεται στο λιοντάρι πως τα παιδιά που κάνει είναι πολύ περισσότερα, ενώ εκείνο κάνει μόνο ένα. «Ναι, όμως αυτό το ένα είναι λιοντάρι», απαντάει ο βασιλιάς των ζώων, επιβεβαιώνοντας πως σημασία έχει η ποιότητα και όχι η ποσότητα.

Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα
Η έκφραση αυτή προέρχεται από τον μύθο «Ανήρ Κομπαστής», στον οποίο ένας αθλητής στην Αθήνα καυχιόταν συνέχεια ότι σε αγώνες στην Ρόδο, είχε κάνει ένα τεράστιο άλμα. Αφού δεν τον πίστευε κανείς, έλεγε στους Αθηναίους να πάνε στη Ρόδο και να ρωτήσουν τους θεατές. Τότε ένας Αθηναίος πήγε στο σκάμμα και έγραψε πάνω στην άμμο τη λέξη «Ρόδος». Ύστερα γύρισε προς τον αθλητή και του είπε: «Αυτού γαρ και Ρόδος και πήδημα».

Συν Αθηνά και χείρα κίνει
Στον μύθο του «Ανήρ ναυαγός», ο Αίσωπος περιγράφει το ταξίδι ενός πλούσιου Αθηναίου με ένα πλοίο, το οποίο έλαβε αναπάντεχη τροπή όταν εξαιτίας μιας θαλασσοταραχής το καράβι βυθίστηκε. Ενώ όλοι κολυμπούσαν για να σωθούν, ο Αθηναίος προσευχόταν συνέχεια στην θεά Αθηνά και της έταζε ένα σωρό πράγματα. Τότε ένας από τους ναυαγούς, τον πλησίασε λέγοντάς του την περίφημη αυτή φράση.

Σπεύδε βραδέως 
Στον… κλασσικό και ίσως πιο δημοφιλή μύθο του Αισώπου «Ο λαγός και η χελώνα», το φαβορί λαγός τρώει τα μούτρα του στον αγώνα δρόμου μεταξύ των δύο, αφού προδίδεται από την υπερβολική σιγουριά και υπεροψία του. Στη γραμμή τερματισμού, η χελώνα γυρνάει και του πετάει στα μούτρα το ρητό: «Γελάει καλύτερα όποιος γελάει τελευταίος. Σπεύδε βραδέως, λαγέ!».

Δείξε μου τον φίλο σου να σου πω ποιος είσαι 
Ακόμα μια γνωστή φράση, η οποία προκύπτει από το μύθο του Αισώπου με τον γάιδαρο και τον ιδιοκτήτη του. Σύμφωνα με αυτόν, κάποιος ήθελε να αγοράσει ένα γαϊδούρι, αλλά πριν το κάνει ήθελε να το δοκιμάσει πρώτα. Το έβαλε λοιπόν μαζί με άλλα γαϊδούρια, όμως την επόμενη ημέρα ο νεοαποκτηθείς γάιδαρος έκανε παρέα με ένα τεμπέλικο ζώο. Αμέσως το πάει πίσω στον πωλητή, και αφού εκείνος τον ρώτησε πότε πρόλαβε να τον δοκιμάσει, ο τύπος του απάντησε «Δεν χρειάστηκε, είδα με ποιον έκανε παρέα».

Η μερίδα του λέοντος
Η φράση που χρησιμοποιούμε για να δηλώσουμε ότι κάποιος πήρε το καλύτερο μερίδιο από κάτι, έρχεται από τον μύθο «Λέων, γάιδαρος και αλεπού», στον οποίο αφού τα τρία ζώα κυνήγησαν έκαναν την μοιρασιά με «υπεύθυνο» τον τίμιο γάιδαρο, που μοίρασε τα θηράματα σε τρία ίσα μέρη. Το λιοντάρι δυσαρεστημένο όρμησε και έφαγε τον γάιδαρο, και ανέθεσε στην αλεπού να κάνει τη μοιρασιά. Όντας πονηρή εκείνη, έδωσε στο λιοντάρι όλο το κυνήγι και κράτησε μια κότα. Έτσι το λιοντάρι πήρε την μερίδα που του αναλογούσε.

Ένα χελιδόνι δε φέρνει την άνοιξη 
Από τον μύθο «Ο Σπάταλος νέος και το χελιδόνι» προέρχεται αυτή η φράση, η οποία δηλώνει πως δεν θα πρέπει να βιαζόμαστε για να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα. Σύμφωνα με τον μύθο, ένας άσωτος νέος ξόδεψε και σπατάλησε όλα του τα χρήματα και από την περιουσία του απέμεινε μόνο ένας χιτώνας. Μια ηλιόλουστη μέρα του χειμώνα, είδε ένα χελιδόνι να πετά έξω από το παράθυρο και τότε νόμισε ότι ήρθε η άνοιξη. Χωρίς καν να το σκεφτεί, πούλησε τον χιτώνα που του είχε απομείνει, όμως το κρύο επανήλθε…

ΠΗΓΗ: http://www.stroumfaki.gr/2016/09/8_26.html

Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

Οι 7 συμπεριφορές που φέρνουν την αγάπη στη ζωή σου!


Υπάρχουν εφτά Βασικές συναισθηματικές ανάγκες ή συμπερι­φορές που είναι βασικές προκειμένου να δημιουργήσετε μια τρυφερή και στηρικτική συναισθηματική σχέση: η αγάπη ενδιαφέρον, η κατανόηση, ο σεβααμός, η εκτίμηση, η παραδο­χή και η εμπιστοσύνη.

Κείμενο του συγγραφέα και ψυχοθεραπευτή John Gray

Όλες αυτές οι στάσεις υπάρχουν σε διαφορετικό βαθμό, όταν ένα άτομο αισθάνεται συναισθηματική υποστήριξη. Τα θε­τικά συναισθήματα, όπως η ικανοποίηση, η γαλήνη, η ευτυχία, η ευγνωμοσύνη, η ικανοποίηση, η έκσταση και η εμπιστοσύνη, αυτόματα ενεργοποιούνται όταν μπορούμε να ικανοποιήσουμε τις βασικές συναισθηματικές μας ανάγκες.

Η αγάπη. Η αγάπη είναι μια στάση που συνδέει, ενώνει, δένει ή μοιράζεται. Χωρίς κριτική ή υπολογισμούς, λέει: «Μπο­ρεί να είμαστε διαφορετικοί, όμως μοιάζουμε. Βλέπω τον εαυτό μου σε σένα κι εσένα στον εαυτό μου». Σε πνευματικό επίπεδο, η αγάπη εκφράζεται μέσα απ’ την κατανόηση. Αναγνωρίζοντας τις ομοιότητες, μας λέει: «Σε καταλαβαίνω μέσα απ’ τις ομοιό­τητες». Σε συναισθηματικό επίπεδο, η αγάπη εκφράζεται με τη συμπόνια. Παραδέχεται μια συναισθηματική ομοιότητα. Λέει:

«Καταλαβαίνω τα συναισθήματά σου, κάποτε ένιωσα κι εγώ έτσι». Σε σωματικό επίπεδο, η αγάπη εκφράζεται με το άγγιγ­μα.

Το ενδιαφέρον. Μια στάση που εκφράζει ενδιαφέρον πα­ραδέχεται την ευθύνη που νιώθει κάποιος ν’ ανταποκριθεί στις ανάγκες ενός άλλου ανθρώπου. Νοιάζομαι σημαίνει δείχνω ει­λικρινές ενδιαφέρον ή ολόψυχα ενδιαφέρομαι για το καλό κά­ποιου άλλου. Όταν ενδιαφερόμαστε για κάποιον είναι μια έν­δειξη ότι μας επηρεάζει η ευημερία του ή η απουσία της. Όσο περισσότερο ενδιαφέρον έχει κάποιος, τόσο πιο γνήσιο κίνητρο έχει να ικανοποιήσει ή να βοηθήσει τους άλλους. Το ενδιαφέ­ρον σημαίνει επίσης παραδοχή μιας κατάστασης που είναι ση­μαντική για κάποιον άλλο.

Το ενδιαφέρον για κάποιο άτομο επικυρώνει την ιδιαιτερότητά του.

Η κατανόηση. Η στάση με κατανόηση δίνει σημασία στο νόημα μιας έκφρασης, ενός συναισθήματος ή μιας κατάστασης. Δεν προϋποθέτει προκαταβολικά τη γνώση όλων των απαντή­σεων. Η στάση με κατανόηση αρχίζει από την άγνοια, βγάζει ένα νόημα από τα λεγόμενα του άλλου και κινείται με κατεύ­θυνση την αξιολόγηση των πληροφοριών. Με την κατανόηση μπορούμε να δούμε τον κόσμο με τα μάτια ενός άλλου ανθρώ­που. Η στάση με κατανόηση σημαίνει: «Πριν σε κρίνω, θα Βγά­λω τα παπούτσια μου και θα φορέσω τα δικά σου για λίγο».

Ο σεβασμός. Η στάση σεβασμού σημαίνει παραδοχή στα δι­καιώματα, στις επιθυμίες και στις ανάγκες ενός άλλου ανθρώ­που. Υποχωρεί στις επιθυμίες και στις ανάγκες του άλλου, όχι από φόβο, αλλά από αναγνώριση της σπουδαιότητάς τους. Ο σε­βασμός παραδέχεται την αξία και τη σημασία της ταυτότητας του ατόμου και τις ανάγκες που έχει. Ο σεβασμός είναι μια θέση που ενεργοποιεί έναν άνθρωπο να εξυπηρετήσει πραγματικά κάποιον άλλο γιατί αξίζει.

Η εκτίμηση. Η στάση εκτίμησης παραδέχεται την αξία που έχουν οι προσπάθειες ή η συμπεριφορά ενός άλλου ανθρώπου. Αναγνωρίζει ότι η προσωπική έκφραση ή η συμπεριφορά ενός άλλου ανθρώπου έχει Βοηθήσει στην ευημερία αυτού που τιμά. Η εκτίμηση είναι το φυσιολογικό επακόλουθο στη στήριξη. Η εκτίμηση μας ωθεί να ανταποδώσουμε στους άλλους ένα αίσθη­μα ικανοποίησης και χαράς. Η εκτίμηση παραδέχεται ότι μας ωφέλησε ένα δώρο που μας έκαναν.

Η παραδοχή. Η στάση παραδοχής δηλώνει ότι η ύπαρξη ή η συμπεριφορά ενός άλλου ανθρώπου γίνεται αποδεκτή με ευ­χαρίστηση. Δεν απορρίπτει, αντίθετα επιβεβαιώνει πως κάποιος άλλος άνθρωπος είναι ευμενώς αποδεκτός. Μάλιστα η παραδο­χή συνοδεύεται από ένα αίσθημα ευγνωμοσύνης για κάτι που μας έδωσαν. Δεν είναι μια παθητική, ανεκτική ή αποδοκιμαστι- κή στάση. Το να δεχτεί κάποιος ένα άτομο σημαίνει ότι αξιο­λόγησε πως του κάνει όπως είναι. Δεν σημαίνει πως πιστεύου­με ότι δεν μπορεί να βελτιωθεί. Είναι μια δήλωση ότι δεν προ­σπαθούμε να το βελτιώσουμε. Παραδοχή είναι η στάση που συγχωρεί τα λάθη του άλλου.

Η εμπιστοσύνη. Η στάση εμπιστοσύνης δέχεται τις θετικές ιδιότητες στον χαρακτήρα ενός άλλου ανθρώπου, όπως την εντιμότητα, την ακεραιότητα, την υπευθυνότητα, τη δικαιοσύνη και την ειλικρίνεια. Όταν λείπει η εμπιστοσύνη, συνήθως οι άν­θρωποι βγάζουν αρνητικά ή λανθασμένα συμπεράσματα για τις προθέσεις του άλλου. Η εμπιστοσύνη δίνει σε κάθε προσβολή το πλεονέκτημα της αμφιβολίας, αντιπαραθέτοντας ότι σίγουρα υπάρχει κάποια εξήγηση για ό,τι συνέβη. Η εμπιστοσύνη ανθεί σε μια σχέση που ο κάθε σύντροφος αναγνωρίζει στον άλλο πως δεν είχε την πρόθεση να τον πληγώσει. Για να προσεγγί­σετε το σύντροφό σας με εμπιστοσύνη σημαίνει ότι πιστεύετε πως μπορεί και είναι πρόθυμος να βοηθήσει.

Το πιο ενδιαφέρον και σημαντικό σχετικά με τις βασικές συ­ναισθηματικές ανάγκες είναι ότι ορισμένες έχουν μεγαλύτερη σημασία από άλλες, ανάλογα με το φύλο. Η αγάπη, η πρώτη από τις εφτά ανάγκες, είναι εξίσου σημαντική για τους άντρες και για τις γυναίκες. Η σημασία των υπόλοιπων έξι συναισθη­ματικών αναγκών ποικίλλει. Η αντρική πλευρά ενός ανθρώπου έχει κυρίως ανάγκη από την εμπιστοσύνη, την παραδοχή και την εκτίμηση, ενώ η γυναικεία από το ενδιαφέρον, την κατα­νόηση και το σεβασμό. Επειδή, άντρες και γυναίκες δεν καταλαβαίνουν ότι οι βα­σικές τους ανάγκες διαφέρουν, κάνουν ένα πολύ κοινό λάθος: δίνουν στο σύντροφό τους εκείνο που θα ήθελαν οι ίδιοι, βγά­ζοντας το συμπέρασμα ότι αυτό θέλει ο σύντροφός τους. Νιώ­θουν μεγάλη έκπληξη όταν δεν τους ανταποδώσει τη χάρη.

Για παράδειγμα, πολλές φορές μια γυναίκα δείχνει σ’ έναν άντρα τόσο ενδιαφέρον και κατανόηση που εκείνος νιώθει πως δεν τον εμπιστεύεται. Η γυναίκα δίνει ενδιαφέρον και κατανόη­ση γιατί αυτά κυρίως χρειάζεται από το σύντροφό της. Κακώς βγάζει το συμπέρασμα ότι εκείνος θα εκτιμήσει το ενδιαφέρον της κι ότι θα της το ανταποδώσει. 6κείνος, όμως, μπορεί ν’ αντιδράσει με αδιαφορία ή ίσως μπορεί να θεωρήσει τη βοήθειά της ασφυκτική κι ενοχλητική! Όταν της κρατήσει κακία για το ενδιαφέρον της, τότε εκείνη μπερδεύεται και σαστίζει.

ΠΗΓΗ: http://www.stroumfaki.gr/2016/09/7_24.html

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

27 Σεπτεμβρίου 1831-Η δολοφονία της Ελλάδος


Αφηγηματικό αφιέρωμα με αφορμή την 27η Σεπτεμβρίου 1831, ημέρα δολοφονίας του πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδος, Ιωάννη Καποδίστρια.



Kατά τον Ελβετό φιλέλληνα Ιωάννη-Γαβριήλ Εϋνάρδο η δολοφονία του Ι.Καποδίστρια ισοδυναμούσε με την δολοφονία της Ελλάδος.Το αφιέρωμα είναι βασισμένο στο έργο του συγγραφέα Ιωάννη Κορνιλάκη με τίτλο: "Ιωάννης Καποδίστριας ο Άγιος της πολιτικής" και η μουσική από το συμφωνικό έργο-ποίημα "Οραματισμοί" σε σύνθεση και ενορχήστρωση του Γιώργου Βούκανου που συνοδεύει την Α' Έκδοση του συγγραφικού έργου.

Επιμέλεια | Κείμενα | Αφήγηση
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΡΝΙΛΑΚΗΣ

Μουσική | Ενορχήστρωση
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΟΥΚΑΝΟΣ

Σκηνοθεσία | Δημιουργικό
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΩΣΤΟΥΛΑΣ

Επιμέλεια Φωτογραφίας
ΜΑΡΙΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ

Ερμηνεύει η Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ υπό τη διεύθυνση του Ανδρέα Πυλαρινού

Παραγωγή:
ΕΛΑΙΑ ΑΜΚΕ | Copyright 2006-2016

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016

Νικηταράς ο «Τουρκοφάγος» …Πέθανε τυφλός σαν σήμερα & δεν έχει ούτε Μνήμα!


Μαθήματα φιλοπατρίας προς τους σημερινούς πολιτικούς. Γιατί χάθηκε ο τάφος του Νικηταρά; Ο ηρωικός «Τουρκοφάγος» σήμερα δεν έχει καν μνήμα.

Σαν σήμερα την 25ην Σεπτ 1849, πριν 167χρόνια, φεύγει από την ζωή ο Ήρωας του της Ελληνικής Επαναστάσεως, Νικηταράς ο Τουρκοφάγος, ο άνθρωπος που πολλές φορές διακρίθηκε για τον Ηρωισμό του πολεμώντας υπέρ Πίστεως και Πατρίδος.

Παρών σε όλα σχεδόν τα πεδία των μαχών της Επανάστασης έλαβε το προσωνύμιο «Τουρκοφάγος».

Δεν δέχθηκε καμία αμοιβή για τις υπηρεσίες του προς την πατρίδα. Τελικά πέθανε τυφλός και πάμπτωχοςακολουθώντας τη σκληρή μοίρα των περισσότερων αγωνιστών εκείνης της περιόδου. Τον Δεκέμβριο του 1839 φυλακίσθηκε με την κατηγορία της συνομωσίας κατά του θρόνου.

Οι άθλιες συνθήκες κράτησης προκάλεσαν ανεπανόρθωτες βλάβες στην υγεία του. Η υπερβολική υγρασία στο κελί, η απαγόρευση κάθε επικοινωνίας, οι καθημερινοί ξυλοδαρμοί από τους δεσμοφύλακες και η πεισματώδης άρνηση του Βαυαρού γιατρού να δώσει άδεια μεταφοράς του σε νοσοκομείο, «κατάφεραν» να τον κλονίσουν όσο καμιά μάχη εναντίον των Τούρκων.

Η δίκη του έλαβε χώρα τον Ιούλιο του 1840. Το δικαστήριο τον αθώωσε, αλλά ο Όθωνας διέταξε τον εγκλεισμό του στις φυλακές της Αίγινας. Τελικά έπειτα από 14 μήνες του απένειμε χάρη.

Και όμως το 1835 η ζωή του Νικηταρά είναι κοινωνική και ενδιαφέρουσα. Εκκαλείτο σε τελετές και δεξιώσεις, ακόμα και στα ανάκτορα και στο σπίτι του Ιωσήφ Λουδοβίκου Κόμης του Άρμανσπεργκ (.Ο Ιωσήφ Λουδοβίκος ήταν Βαυαρός πολιτικός και πρόεδρος του συμβουλίου της Αντιβασιλείας, που ορίστηκε από τις Μεγάλες Δυνάμεις να συνοδεύσει τον μέλλοντα Βασιλέα Όθωνα στην Ελλάδα και να ασκήσει εξ ονόματός του την εξουσία μέχρι την ενηλικίωσή του).

Στη συνέχεια όμως ο Νικηταράς περιέπεσε σε δυσμένεια, επειδή υποστήριζε το αντιπολιτευόμενο Ρωσικό Κόμμα.
Το 1839 συνελήφθη με την άδικη κατηγορία της συνομωσίας ως μέλος της «Φιλορθόδοξης Εταιρείας» που στρεφόταν εναντίον του Όθωνα. Τον εμφάνισαν μάλιστα σαν στρατιωτικό αρχηγό της οργάνωσης αυτής, που είχε ως στόχους την απελευθέρωση των υπόδουλων περιοχών και την στήριξη της ορθόδοξης πίστης. Φυλακίστηκε στο Παλαμήδι, και στη συνέχεια δικάστηκε, στις 11 Ιουλίου 1840, αλλά λόγω έλλειψης στοιχείων αθωώθηκε.

Όμως η αθωωτική απόφαση προκάλεσε την οργή της κυβέρνησης η οποία με την προσυπογραφή του Όθωνα τον φυλάκισε στην Αίγινα. Από τότε άρχισε το μαρτύριό του. Κάθε μέρα οι Βαυαροί τον έβγαζαν στο δρόμο και τον χτυπούσαν με μπαστούνια και τον περιγελούσαν μπρος στα μάτια των Ελλήνων που έρχονταν να δουν τον ήρωά τους.

Ανάμεσα στους θεατές ήταν και η δεύτερη κόρη του η οποία δεν άντεξε να βλέπει τον πατέρα της σε αυτή την κατάσταση και τρελάθηκε, ενώ αυτός αρρώστησε με ζάχαρο το οποίο του κατέστρεψε τα μάτια.
Λόγω των ταλαιπωριών και φυλακίσεων η υγεία του είχε κλονισθεί σοβαρά. Σε μια δίκη του είχε προσαχθεί καθιστός από αδυναμία.

Περήφανος ως το τέλος

Η φτώχεια του σχεδόν τυφλού πλέον στρατηγού ήταν τόση, ώστε δεν είχε χρήματα ούτε για να αγοράσει ψωμί για την άρρωστη γυναίκα του- εκείνος μπορούσε να αντέξει την πείνα περισσότερο.

Το χειρότερο ήταν πως τον είχαν ξεχάσει όλοι. Ακόμα κι στρατηγός Μακρυγιάννης που πριν τον είχε βοηθήσει. Η περιπέτεια του ήρωα έφθασε στα αυτιά πρέσβη Μεγάλης Δύναμης, ο οποίος ενημέρωσε σχετικά την κυβέρνησή του, για τον ήρωα που έγινε ζητιάνος στα προαύλια των εκκλησιών, με έγκριση του κράτους, που του επέτρεπε να ζητιανεύει μια φορά την εβδομάδα, κάθε Παρασκευή κοντά στην εκκλησιά της Ευαγγελίστριας του Πειραιά,(καθόσον ήταν πολλοί οι ζητιάνοι).

Έτσι κάποια στιγμή απεσταλμένος της πρεσβείας βρέθηκε στη θέση που ζητιάνευε ο στρατηγός. Μόλις ο Νικηταράς τον αντιλήφθηκε ποιος ήταν, μάζεψε αμέσως το απλωμένο του χέρι!

-Τι κάνετε στρατηγέ μου; Ρώτησε ο απεσταλμένος.

-Απολαμβάνω την ελεύθερη πατρίδα μου! Απάντησε περήφανα ο ήρωας.

-Μα εδώ την απολαμβάνετε καθισμένος στο δρόμο;

-Η πατρίδα μου έχει χορηγήσει σύνταξη για να ζω καλά αλλά εγώ έρχομαι εδώ για να παίρνω μια ιδέα πώς περνάει ο κόσμος. αντέτεινε ο περήφανος Νικηταράς.

Είδε και απόειδε ο ξένος και γύρισε να φύγει χαιρετώντας ευγενικά. Φεύγοντας όμως, άφησε να του πέσει ένα πουγκί με χρυσές λίρες ώστε να μην προσβάλει τον πάμφτωχο στρατηγό.

Ο Νικηταράς άκουσε τον ήχο, έπιασε το πουγκί το ψηλάφισε και φώναξε στο ξένο.

-Σου έπεσε το πουγκί σου. Πάρτο για να μην το βρει κανείς και το χάσεις!

Στις 18 Σεπτεμβρίου 1841 ο Νικηταράς επέστρεψε στο φτωχικό του σπίτι στον Πειραιά. Ωστόσο, το δράμα του δεν είχε κορυφωθεί ακόμα.

Η επιστροφή του προκάλεσε τέτοια συναισθηματική φόρτιση στη μικρότερή του κόρη, ώστε αυτή έχασε τα λογικά της. Η νέα δυστυχία του έδωσε τη «χαριστική βολή».

Η κακή του ψυχολογική κατάσταση επιδείνωσε ακόμη περισσότερο την υγεία του. Σιγά-σιγά άρχισε να χάνει την όρασή του και λίγο πριν πεθάνει τυφλώθηκε τελείως.

Τα ξημερώματα της 25ης Σεπτεμβρίου 1849 ο «Τουρκοφάγος» απεβίωσε.

Αρχικά ετάφη δίπλα στον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών.

Ωστόσο, φαίνεται πως ο θάνατος της γυναίκας και των παιδιών του και η έλλειψη στενών συγγενών και άμεσων απογόνων στάθηκε αφορμή να μην ενδιαφερθεί κανένας και έκτοτε αγνοείται ο τάφος.

Τη στιγμή που χώρες με σαφώς μικρότερη στρατιωτική ιστορία απ’ αυτή της Ελλάδας «χτενίζουν» τα πέρατα της οικουμένης για να ανακαλύψουν οστά στρατιωτών τους, να τα επαναφέρουν στην πατρίδα και να τα ενταφιάσουν με τις πρέπουσες τιμές, η χώρα μας αγνοεί την τύχη των οστών των πολεμιστών εκείνων που χάρη στην προσωπική του θυσία της επέτρεψαν να συνεχίσει την ιστορική της πορεία.

Βασίλειος Ζιώζιας
Συνταγματάρχης ε.α.

πηγη hellas-now.com

Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2016

Τα βασικά χαρακτηριστικά των 12 ζωδίων κατά τον Καρλ Γιουνγκ

Η αστρολογία αντιπροσωπεύει το άθροισμα όλης των ψυχολογικής γνώσης της αρχαιότητας.- Καρλ Γιουνγκ

Ας δούμε πώς εφαρμόζουν τα 12 κυρίαρχα αρχέτυπα του Γιούνγκ στα 12 ζώδια.
Ο αυστριακός αναλυτικός ψυχολόγος Κάρλ Γιούνγκ, ανασκευάζοντας την θεωρία των Ιδεών του Πλάτωνα, υποστήριξε ότι η καθολική και διαχρονική ανθρώπινη εμπειρία, έχει γίνει υλικό για την δημιουργία τυπικών μοτίβων συμπεριφοράς, των αρχετύπων.
Αυτά τα αρχέτυπα αντικατοπτρίζονται τόσο στις μυθολογίες των λαών όσο και στις ζωδιακές προσωπικότητες.
Έτσι, οι αρχετυπικοί θεοί της Ελληνικής Μυθολογίας έδωσαν το όνομα και τα χαρακτηριστικά τους στους Πλανήτες της Δυτικής Αστρολογίας και συνεπώς στα άτομα που επηρεάζονται από τους Πλανήτες αυτούς.
«Η αστρολογία αντιπροσωπεύει το άθροισμα όλης των ψυχολογικής γνώσης της αρχαιότητας». Κ. Γ.

    Ο ΑΘΩΟΣ (λέγε με Ταύρο)

Σύνθημα                 ‘Να είμαστε απλά ο εαυτός μας’
Βαθύτερη επιθυμία    Να πάει στον Παράδεισο
Στόχος                    Να είναι ευτυχισμένος και ήσυχος
Ενδόμυχος φόβος     Να τιμωρηθεί επειδή έκανε κάτι κακό ή λανθασμένο
Στρατηγική              Να κάνει τα πάντα με το σωστό τρόπο
Αδυναμία                 Είναι βαρετός λόγω της αθωότητας και της αφέλειάς του
Χάρισμα                  Πίστη, Ηρεμία, Κομφορμισμός
Γνωστός και ώς        Ουτοπιστής, Παραδοσιακός, Αφελής, Μυστικιστής, Άγιος, Ρομαντικός, Ονειροπόλος

    Ο ΦΙΛΗΣΥΧΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ (λέγε με Αιγόκερω)

Σύνθημα                 ‘Όλοι οι άνθρωποι είμαστε φτιαγμένοι ίδιοι’
Βαθύτερη επιθυμία    Να συνδεθεί με άλλους ανθρώπους
Στόχος                    Να ανήκει σε κάποιον
Ενδόμυχος φόβος     Να είναι διαφορετικός από την μάζα ή να είναι εκτός
Στρατηγική              Να αναπτύσσει τις αρετές που εκτιμά το σύστημα
Αδυναμία                 Χάνει την προσωπική του ταυτότητα προκειμένου να είναι όπως τον θέλουν
Χάρισμα                  Ρεαλισμός, απουσία προσποίησης
Γνωστός και ώς        Καλό παιδί, Παιδί της διπλανής πόρτας, Καλός γείτονας, Άνθρωπος για όλες τις δουλειές, Εργατικό, Γρανάζι του συστήματος

    Ο ΑΛΤΡΟΥΪΣΤΗΣ (λέγε με Καρκίνο)

Σύνθημα                 ‘Αγάπα τον πλησίον σου όπως τον εαυτό σου’
Βαθύτερη επιθυμία    Να προστατεύει και να φροντίζει τους άλλους
Στόχος                    Να βοηθήσει όποιον έχει ανάγκη
Ενδόμυχος φόβος     Εγωισμός, Αχαριστία
Στρατηγική              Να κάνει πράγματα για τους άλλους
Αδυναμία                 Γίνεται μάρτυρας, Τον εκμεταλλεύονται
Χάρισμα                  Συμπόνοια, Γενναιοδωρία
Γνωστός και ώς        Προστάτης, Φιλάνθρωπος, Γονιός, Βοηθός, Υποστηρικτής

    Ο ΉΡΩΑΣ (λέγε με Κριό)

Σύνθημα                ‘Όπου υπάρχει θέληση, υπάρχει και τρόπος’
Βαθύτερη επιθυμία    Να αποδείξει την αξία του μέσα από θαρραλέες πράξεις
Στόχος                    Να κάνει τον κόσμο καλύτερο μέσα απ’τους χειρισμούς του
Ενδόμυχος φόβος     Να είναι αδύναμος, τρωτός ή δειλός
Στρατηγική              Να είναι όσο πιο δυνατός και ανταγωνιστικός μπορεί
Αδυναμία                 Αλαζονεία, Αναζήτηση πεδίων μάχης παντού
Χάρισμα                  Αγωνιστικότητα και κουράγιο
Γνωστός και ώς        Πολεμιστής, Κουρσάρος, Διασώστης,

   Ο ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΗΣ (λέγε μεΤοξότη)

Σύνθημα                 ‘Μην με εγκλωβίσεις’
Βαθύτερη επιθυμία    Η ελευθερία, ώστε να βρεί τον εαυτό του, περιπλανώμενος στον κόσμο
Στόχος                    Να ζήσει μια πιο αυθεντική, γεμάτη ζωή
Ενδόμυχος φόβος     Να παγιδευτεί, Να προσαρμοστεί, Να μείνει εσωτερικά κενός
Στρατηγική              Να ταξιδεύει, Να αναζητεί νέες εμπειρίες, Να ξεφεύγει απ’την ρουτίνα
Αδυναμία                 Περιπλανιέται άσκοπα, Γίνεται απροσάρμοστος
Χάρισμα                  Αυτονομία, Φιλοδοξία, Αυθεντικότητα, Ειλικρίνεια
Γνωστός και ώς        Περιπλανώμενος, Ατομιστής, Προσκηνυτής, Εικονοκλάστης

    Ο ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ (λέγε με Υδροχόο)

Σύνθημα                 ‘Οι κανόνες υπάρχουν για να σπάνε’
Βαθύτερη επιθυμία    Εκδίκηση, Επανάσταση
Στόχος                    Να ανατρέψει ό,τι δεν λειτουργεί σωστά
Ενδόμυχος φόβος     Να είναι αδύναμος, Να είναι αποτελεσματικός
Στρατηγική              Σοκάρει, Διαταράσσει, Καταστρέφει
Αδυναμία                 Γίνεται απάνθρωπος, Έχει εγκληματικές τάσεις
Χάρισμα                   Προκλητικότητα, Φιλελευθερισμός
Γνωστός και ώς         Αντάρτης, Επαναστάτης, Αγρίμι, Απροσάρμοστος

    Ο ΕΡΑΣΤΗΣ (λέγε με Ζυγό)

Σύνθημα                 ”Είσαι ο μοναδικός/ η μοναδική για μένα”
Βαθύτερη επιθυμία     Να έρθει κοντά με άλλα άτομα
Στόχος                     Να βρίσκεται μέσα σε σχέση, Να περιβάλλεται από ανθρώπους που τον αγαπούν
Ενδόμυχος φόβος      Μοναξιά, Απόρριψη, Έλλειψη αγάπης
Στρατηγική               Να γίνεται όλο και πιο ελκυστικός σωματικά και συναισθηματικά
Αδυναμία                  Θέλει να ευχαριστεί τους άλλους, Εξαρτάται από την γνώμη των άλλων
Χάρισμα                   Πάθος, Γοητεία, Αυτοεκτίμηση, Αφοσίωση
Γνωστός και ώς         Σύντροφος, Φίλος, Σύζυγος, Συνδετικός κρίκος της ομάδας

    Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ (λέγε με Ιχθύ)

Σύνθημα                  ”Άν το φαντάζεσαι, μπορείς και να το υλοποιήσεις”
Βαθύτερη επιθυμία      Να δημιουργήσει πράγματα με διάρκεια
Στόχος                      Να πραγματοποιήσει ένα όραμα
Ενδόμυχος φόβος       Να είναι μέτριος, Να αποτύχει στην εκτέλεση της ιδέας του
Στρατηγική                Αναπτύσσει καλλιτεχνικές δεξιότητες
Αδυναμία                   Τελειομανία, Έλλειψη έμπνευσης
Χάρισμα                    Δημιουργικότητα, Φαντασία
Γνωστός και ώς          Καλλιτέχνης, Εφευρέτης, Ανανεωτής, Μουσικός, Συγγραφέας, Ονειροπόλος

    Ο ΓΕΛΩΤΟΠΟΙΟΣ (λέγε με Δίδυμο)

Σύνθημα                   ”Ζεις μονάχα μια φορά”
Βαθύτερη επιθυμία       Να ζει τη στιγμή με έντονη απόλαυση
Στόχος                       Να περάσει καλά, Να δώσει φως στον κόσμο
Ενδόμυχος φόβος        Να βαρεθεί, Να γίνει βαρετός
Στρατηγική                 Παίζει, Κάνει αστεία, Γίνεται διασκεδαστικός
Αδυναμία                    Ελαφρότητα, Χάσιμο χρόνου άσκοπα
Χάρισμα                     Χαρά, Ζωηρότητα
Γνωστός και ώς           Τρελός, Κωμικός, Απατεώνας, Φαρσέρ

    Ο ΣΟΦΟΣ (λέγε με Παρθένο)

Σύνθημα                    ”Η αλήθεια θα σε ελευθερώσει”
Βαθύτερη επιθυμία        Να μάθει την αλήθεια
Στόχος                        Να κατανοήσει τον κόσμο με την ευφυϊα και την ανάλυση
Ενδόμυχος φόβος         Να παραπλανηθεί, Να αγνοεί την αλήθεια
Στρατηγική                  Αναζητά πληροφορίες και γνώσεις, Διαλογίζεται
Αδυναμία                     Μελετά τις λεπτομέρειες χωρίς να αναλαμβάνει δράση
Χάρισμα                      Σοφία, Ευφυία
Γνωστός και ώς            Ειδήμων, Λόγιος, Σύμβουλος, Στοχαστής, Φιλόσοφος, Δάσκαλος, Ακαδημαϊκός

    Ο ΜΑΓΟΣ (λέγε με Σκορπιό)

Σύνθημα                    ”Μπορώ να πετύχω πράγματα”
Βαθύτερη επιθυμία        Να κατανοήσει τους θεμελιώδεις νόμους του σύμπαντος
Στόχος                        Να κάνει τα όνειρα πραγματικότητα
Ενδόμυχος φόβος         Αρνητικές συνέπειες των πράξεών του, Να κάνει αθέλητο κακό
Στρατηγική                  Καλλιεργεί ένα όραμα και ζει από αυτό
Αδυναμία                     Χειραγώγηση
Χάρισμα                      Βρίσκει μαγικές λύσεις
Γνωστός και ώς            Οραματιστής, Καταλύτης, Χαρισματικός ηγέτης, Σαμάν, Θεραπευτής, Φαρμακευτής

    Ο ΗΓΕΤΗΣ (λέγε με Λέοντα)

Σύνθημα                    ”Η δύναμη δεν είναι τα πάντα- είναι το μόνο πράγμα”
Βαθύτερη επιθυμία        Έλεγχος
Στόχος                        Δημιουργία μιας οικογένειας ή κοινότητας που ευημερεί
Ενδόμυχος φόβος         Χάος, Ανατροπή της εξουσίας του
Στρατηγική                  Άσκηση εξουσίας
Αδυναμία                     Αυταρχικότητα, Συγκεντρωτισμός
Χάρισμα                       Υπευθυνότητα, Ηγετικότητα
Γνωστός και ώς             Αφεντικό, Αρχηγός, Αριστοκράτης, Βασιλιάς, Πολιτικός, Μάνατζερ

Πηγή: diolkos.blogspot.gr

 Thessaloniki Arts and Culture  http://www.thessalonikiartsandculture.gr
http://www.thessalonikiartsandculture.gr/blog/oxyrygxos/ta-vasika-xaraktiristika-ton-12-zodion-kata-ton-karl-gioungk#.V9KFGvmLSM9

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2016

Η ιδιαιτερότητα της σχέσης πατέρα-κόρης


Το να είσαι πατέρας δεν είναι εύκολη υπόθεση, ειδικά αν ο Θεός σου έχει χαρίσει μια junior έκδοση γυναίκας που από τα πρώτα λεπτά της ζωής της σου «ρουφά» κάθε απόθεμα ενέργειας και αγάπης. Όσο κι αν φαίνεται πως το μωρό του, η κόρη του, ήρθε στη ζωή για να τον… βασανίσει, στην πραγματικότητα ισχύει πως το πλάσμα που γεννήθηκε θα αποτελέσει τη νούμερο ένα θαυμάστριά του και τη γυναίκα που θα τον αγαπήσει περισσότερο απ’ όλες

 Της Όλγας Παρθενέα-Γεωργάτσου 

Η ιδιαιτερότητα της σχέσης πατέρα-κόρης, παρότι έχουν γίνει προσπάθειες να εξηγηθεί επιστημονικά δεν έχει καταστεί δυνατό να αποκρυπτογραφηθεί πλήρως. Πολλοί λένε πως ο πατέρας είναι ο πρώτος έρωτας της κόρης, ενώ κάποιοι άλλοι υποστηρίζουν πως οι γυναίκες στιγματίζονται από τα πρώτα χρόνια της ζωής που περνούν δίπλα του. Τι σημαίνει αυτό; Ότι για κάθε παιδί και πολύ περισσότερο για κάθε κορίτσι, ο πατέρας αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση ή προς αποφυγή και καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο ως ενήλικας θα βλέπει, θα αξιολογεί και θα χειρίζεται τον εαυτό του. Καλός πατέρας; Ευτυχισμένο παιδί. Ανάξιος μπαμπάς; Η ανάπτυξη μιας προβληματικής προσωπικότητας. Ο πατέρας δεν είναι απλά ο άντρας της οικογένειας. Είναι ο ήρωας, ο δυνατός, ο άτρωτος χαρακτήρας που είναι πάντα εκεί για να προστατεύσει και να καθησυχάσει την κόρη του. Τουλάχιστον εκείνη έτσι το βλέπει. Ακόμα κι αν δεν το παραδεχτεί ποτέ. Αυτό και πολλά άλλα. Όλοι οι άντρες είναι καταδικασμένοι να συγκρίνονται μαζί του Από την παιδική της ηλικία προσλαμβάνει κάθε κουβέντα και συμπεριφορά του μπαμπά της και υποσυνείδητα την «αποθηκεύει» ως την ιδανική. Η φιγούρα του γίνεται το μέτρο σύγκρισης και θεωρεί πως οποιοσδήποτε άλλος άντρας οφείλει να λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο. Αυτός είναι και ο λόγος που οι γυναίκες ως «κακομαθημένα» ζητούν πολλά και καταλήγουν να απομακρύνουν από δίπλα τους όποιον δεν τους τα παρέχει. Πολλές φορές, πέρα από τους τρόπους συμπεριφοράς, η τακτική αυτή επεκτείνεται και στα εξωτερικά χαρακτηριστικά του πατέρα, με την κόρη να τείνει να ελκύεται από άντρες που του μοιάζουν.
Και το ξέρει.

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2016

Die Welt: Κήρυξη πολέμου στη λιτότητα η σύνοδος των Μεσογειακών Κρατών «Η Μέρκελ θα πρέπει να τρέμει», αναφέρει η γερμανική εφημερίδα


«Την Παρασκευή συναντώνται οι ηγέτες των κρατών της νότιας Ευρώπης σε μια μίνι σύνοδο κορυφής στην Αθήνα. Μετά το Brexit σχεδιάζουν να αυξήσουν την επιρροή τους. Οι ισορροπίες στην Ευρώπη μετατοπίζονται» γράφει η γερμανική εφημερίδα Die Welt για την Σύνοδο των Μεσογειακών Κρατών της ΕΕ.

«Πρόκειται για μια λαμπρή συνάθροιση. Το σύνθημα της συνάντησης το καθόρισε ο Τσίπρας "Ανάπτυξη ή λιτότητα". Πρόκειται για την κήρυξη πολέμου στην πολιτική της λιτότητας στης Ευρώπη. Η μίνι σύνοδος κορυφής δεν είναι μια συνάντηση για  ανταλλαγή απόψεων, αλλά μια συνάντηση για την οποία η καγκελάριος Μέρκελ πρέπει να τρέμει.

»To "Club Med" μυρίζεται πρωινό ευνοϊκό αεράκι μετά το Brexit. Πρόκειται για την απαρχή μια σειράς από άλλες τέτοιες συναντήσεις. Να γίνουν οι μεσογειακές χώρες οι χώρες που δίνουν τον τόνο στην Ευρώπη, αυτό είναι τουλάχιστον το όραμα των συμμετεχόντων. Η χρονική συγκυρία της συνάντησης δεν είναι συμπτωματική. Γίνεται μια βδομάδα πριν την έκτακτη  σύνοδο κρυφής στη Μπρατισλάβα» γράφει η Welt.

«Οι χώρες του "Club Med" φαίνεται πως έχουν απάντηση στα προβλήματα της Ευρώπης: λιγότερη λιτότητα, περισσότερη αλληλεγγύη, περισσότερη συνευθύνη. Θέλουν περισσότερη Ευρώπη. Θέλουν μια Ευρώπη στην οποία ισχυρότερες χώρες όπως η Γερμανία  να έλκουν τις πιο αδύναμες. Θέλουν μιαν άλλη Ευρώπη».

Η Welt αφού κάνει μια αναφορά στις διαφορετικές αντιλήψεις άλλων χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης λ.χ.  για το προσφυγικό καταλήγει: «Οι ισορροπίες στην Ευρώπη μετατοπίζονται. Ο άξονας Παρισιού - Bερολίνου είναι εύθραυστος, εκείνοι οι οποίοι έδιναν τον τόνο παλαιότερα απειλούνται να βγουν από την πορεία τους. Διαμορφώνονται νέες συμμαχίες. Η Γαλλία αναζητά άλλους εταίρους. Η σύνοδος κορυφής της Αθήνας είναι μόνο μια πρόγευση».

ΠΗΓΗ:
http://www.tovima.gr/world/article/?aid=827222

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΚΩΣΤΑ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΝΑ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητήθηκε η υπόθεση της τραγωδίας της Αίγινας μετά από επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής της ΝΔ Α' Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος.
Ο Βουλευτής παρέθεσε σειρά ερωτημάτων που «πρέπει να διευκρινιστούν ως ελάχιστη υποχρέωση στα θύματα και τις οικογένειές τους» στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θεόδωρο Δρίτσα, αναφορικά με τις παραλείψεις που σημειώθηκαν από το Λιμεναρχείο της Αίγινας.
Ερωτήματα στα οποία ο κ. Δρίτσας, είκοσι τρεις μέρες μετά το τραγικό δυστύχημα δεν έδωσε απαντήσεις.
«Για ποιο λόγο δεν συνόδευσαν οι αρχές το σκάφος Duente που ήταν υπεύθυνο για το δυστύχημα στο λιμάνι της Αίγνας; Πώς δεν συνοδεύτηκαν οι επιβάτες οι οποίοι ήταν στο ταχύπλοο , αλλά μόνοι τους ακολούθησαν έναν δρόμο και πήγαν στο λιμάνι της Αίγινας;», ρώτησε χαρακτηριστικά ο κ. Κατσαφάδος, ο οποίος πρόσθεσε ότι ο ένας από τους φερόμενους ως επιβάτες, έφυγε από την Αίγινα και παρουσιάστηκε αρκετό καιρό μετά.
Οι τόνοι ανέβηκαν όταν ο κ. Κατσαφάδος με αφορμή την τοποθέτηση του Υπουργού ότι ένας εκ των δυο λιμενικών αποβιβάστηκε στη θαλάσσια περιοχή και προσέγγισε το Duende και στη συνέχεια έφυγε, είπε στον κ. Δρίτσα ότι θα έπρεπε να διαταχθεί ΕΔΕ.
«Μισή ώρα μετά το περιστατικό όταν ενημερώθηκε το Λιμεναρχείο, πήγε ένα τζιπ του Λιμενικού με 2 άνδρες. Ο ένας, όπως λέτε, αποβιβάστηκε σε ένα σκάφος στην Πέρδικα και πήγε και στο σημείο που έγινε το τραγικό συμβάν, αλλά προσέγγισε και το Duende. Αυτός ο λιμενικός που πήγε στην περιοχή και πήγε δίπλα στο Duende όφειλε ή δεν όφειλε να συνοδεύσει ο ίδιος το ταχύπλοο και να μη φύγουν οι επιβάτες από μέσα; Όφειλε ή δεν όφειλε εάν έμπαζε το Duende νερά να τους βάλει στο σκάφος που πήγε εκεί και να τους προσαγάγει αυτός στο Λιμεναρχείο; Ο λιμενικός δεν μπήκε στο Duende για να δει ποιοι πραγματικά ήταν οι επιβάτες και τους άφησε κι έφυγε.
 Γιατί πήγαν ασυνόδευτοι κ. Υπουργέ;  Δεν μπορούμε να συζητάμε για πράγματα που έπρεπε να γίνουν αυτομάτως και σας λέω ότι μόνοι τους οι φερόμενοι ως επιβάτες πήγαν στο Λιμεναρχείο κι εσείς μου λέτε ότι το Λιμενικό έκανε καλά τη δουλειά του. Με όλη αυτή τη μυθολογία που έχει αναπτυχθεί για το ποιοι ήταν οι επιβάτες, θα έπρεπε ή όχι να διαταχθεί μια ΕΔΕ;», ρώτησε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Κατσαφάδος κατά την ομιλία του αναφέρθηκε και στις καταγγελίες που βοούν ότι το σκάφος την προηγούμενη μέρα έκανε επικίνδυνους ελιγμούς, αλλά και στην έλλειψη ελέγχου για τον αριθμό επιβατών στις λάντζες.
«Είναι δυνατόν μετά από τις καταγγελίες που υπήρχαν από κατοίκους της Πέρδικας ότι το ίδιο ή και άλλα σκάφη την προηγούμενη μέρα έκαναν επικίνδυνους ελιγμούς να μην έχει παρουσιαστεί ένας λιμενοφύλακας στην περιοχή; Είναι δυνατόν όταν υπάρχουν καθημερινά δρομολόγια από λάντζες να μην ξέρουμε πόσοι επιβαίνουν σε αυτές τις λάντζες;», είπε χαρακτηριστικά.
Αιχμηρός ήταν ο Βουλευτής και στην τοποθέτησή του σχετικά με το θέμα ότι  το σκάφος του Λιμενικού Σώματος που δεν έσπευσε άμεσα, δεν είχε καύσιμα.
«Η ενημέρωση την οποία έκαναν οι λιμενικές αρχές της Αίγινας ήταν ότι το σκάφος δεν είχε καύσιμα για να προστρέξει άμεσα επειδή το δρομολόγιο στις 10/8 δεν πραγματοποιήθηκε. Ενα σκάφος έχει το Λιμενικό στην Αίγινα. Γενική ερώτηση: Πάνω από 80 χιλιάδες πολίτες ήταν στην Αίγινα, αν γινόταν ένα τραγικό γεγονός όπως κι έγινε, ποια θα ήταν η κινητοποίηση την οποία θα είχε το Λ.Σ με το πλωτό του σκάφος; Δεν είχε καύσιμα. Αυτή ήταν η δικαιολογία που είπαν στους Αιγινήτες κι εκείνη την ώρα ανεφοδιαζόταν.»
Παράλληλα, ο κ. Κατσαφάδος χαρακτήρισε "ατυχείς" τις δηλώσεις του κ. Δρίτσα στις οποίες ανέφερε ότι ο χειριστής του ταχύπλοου ήταν έμπειρος.
 «Δηλώσατε ότι ο χειριστής του ταχύπλοου ήταν έμπειρος. Ούτε ο ρόλος σας ήταν αυτός. Δε διαφωνώ ότι έπρεπε να παρίσταστε. Καλά κάνατε και πήγατε. Ομως οι δηλώσεις σας για εμπειρία και ικανότητα του οδηγού του ταχυπλόου ήταν ατυχείς», είπε χαρακτηριστικά ο Βουλευτής.

Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2016

Όλες οι Αλλαγές στο Γυμνάσιο



Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. προχωρά σε νέο Προεδρικό Διάταγμα για το πλαίσιο λειτουργίας των γυμνασίων. Οι αλλαγές συνοψίζονται στα εξής σημεία:

Α. Τα μαθήματα στο γυμνάσιο επεκτείνονται έως τις 31 Μαΐου. Αυτό διευκολύνεται από τον περιορισμό των εξετάσεων στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία οι μαθητές/τριες θα εξετάζονται γραπτώς στο τέλος του έτους περιορίζονται σε τέσσερα (4) για όλες τις τάξεις (από δώδεκα που όριζε το προηγούμενο Προεδρικό Διάταγμα για τη Α΄, δεκατρία για τη Β΄ και δεκατέσσερα για τη Γ΄ τάξη). Αυτά είναι: α) η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (κοινή εξέταση των δύο κλάδων, της Γλωσσικής Διδασκαλίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας), β) Μαθηματικά, γ) Φυσική, δ) Ιστορία.

Β. Η μετατόπιση της εστίασης του γυμνασίου από την εξεταστική διαδικασία στην ουσιαστική μαθησιακή διαδικασία προωθείται και από ένα ακόμη μέτρο, τον χωρισμό του διδακτικού χρόνου σε τετράμηνα αντί σε τρίμηνα. Με το προηγούμενο καθεστώς το σχολείο βρισκόταν σε εξεταστικό πυρετό από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι το τέλος Νοεμβρίου και μετά ξανά από τα μέσα Ιανουαρίου έως τα τέλη Φεβρουαρίου. Οι μαθητές/τριες έπρεπε να πιεστούν για να προετοιμαστούν σε 2 ή 3 ωριαία διαγωνίσματα την εβδομάδα, με αποτέλεσμα να επικεντρώνουν εκεί την προσπάθειά τους και να παραμελούν τη μελέτη και τις εργασίες των υπόλοιπων μαθημάτων της εβδομάδας αλλά και να παρουσιάζουν διασπασμένη προσοχή κατά τη διάρκεια των διδακτικών ωρών που προηγούνταν κάθε διαγωνίσματος. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί, ιδίως των μονόωρων μαθημάτων, αναγκάζονταν να καταφεύγουν και σε συμπληρωματικά τεστ, επειδή δεν προλάβαιναν να αποκτήσουν καθαρή εικόνα για τη συμμετοχή κάθε μαθητή/τριας στη μαθησιακή διαδικασία στην τάξη, ούτε καν να τους γνωρίσουν όλους/ες με το όνομά τους.

Με τον χωρισμό σε τετράμηνα επέρχονται οι εξής αλλαγές στην προηγούμενη εικόνα: Αφενός τα υποχρεωτικά διαγωνίσματα κάθε τετραμήνου μπορούν να διενεργηθούν με μεγαλύτερη άνεση, ένα ή δύο σε κάθε βδομάδα, αφού το χρήσιμο χρονικό διάστημα διπλασιάζεται (τουλάχιστον από τα μέσα Οκτωβρίου έως 20 Ιανουαρίου και από τέλη Ιανουαρίου έως 31 Μαϊου). Αφετέρου οι εκπαιδευτικοί θα έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους, ιδίως στο 1ο τετράμηνο, ώστε να γνωρίσουν καλά τους/τις μαθητές/τριες και να σχηματίσουν εμπεριστατωμένη γνώμη σχετικά με την επίδοσή τους, αξιοποιώντας πολλαπλούς τρόπους αξιολόγησης, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγουν σε τόσα γραπτά τεστ. Επίσης, στο 2ο τετράμηνο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλέξουν αντί ωριαίου διαγωνίσματος την ανάθεση μιας συνθετικής-δημιουργικής εργασίας. Σχεδιάζεται δε επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των εργασιών στη διαδικασία μάθησης και αξιολόγησης.

Γ. Παράλληλα, η ενισχυτική εκπαίδευση στο γυμνάσιο επεκτείνεται και μετά τη λήξη του έτους με το εξής μέτρο: Σε όσους/ες μαθητές/τριες δεν προαχθούν σε κάποιο μάθημα ή κάποια μαθήματα, το σχολείο θα τους προσφέρει εντατικά μαθήματα το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου και στη συνέχεια θα εξετάζονται σε επαναληπτική εξέταση κατά το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου. Στόχος είναι το σχολείο να υποστηρίζει τους/τις μαθητές/τριες που δεν επέτυχαν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα και να μην τους/τις υποχρεώνει είτε να καταφύγουν σε βοήθεια επί πληρωμή είτε -αν δεν έχουν τέτοια δυνατότητα- να τα βγάλουν πέρα μόνοι/ες τους για να εξετασθούν τον Σεπτέμβριο. Αυτό το μέτρο είναι ταυτόχρονα μέτρο παιδαγωγικής και κοινωνικής πολιτικής, καθώς η σχολική αποτυχία είναι φαινόμενο που εμφανίζεται συχνότερα σε κοινωνικά στρώματα οικονομικά ασθενέστερα, που βέβαια δεν μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά εξωσχολικά μαθήματα προετοιμασίας για τις επαναληπτικές εξετάσεις.

Δ. Σε πειραματικά και σε άλλα σχολεία αντιπροσωπευτικά των διαφόρων περιοχών και τύπων σχολείων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα εφαρμοστεί πιλοτικά η περιγραφική αξιολόγηση, η οποία προσφέρει ουσιαστική ανατροφοδότηση στους/στις μαθητές/τριες και μπορεί να βελτιώσει πραγματικά τη διαδικασία μάθησης. Διευκρινίζεται ότι η περιγραφική αξιολόγηση θα συνοδεύει σε αυτά τα σχολεία την αριθμητική αξιολόγηση.

Ε. Όσον αφορά το περιεχόμενο σπουδών, για όλα τα γνωστικά αντικείμενα γυμνασίου και λυκείου δημιουργήθηκαν στο ΙΕΠ επιτροπές στις οποίες συμμετείχαν, εκτός από στελέχη του ΙΕΠ, σχολικοί σύμβουλοι και έμπειροι εκπαιδευτικοί που ανταποκρίθηκαν σε σχετική πρόσκληση και επιλέχθηκαν για το έργο του εξορθολογισμού της ύλης.

Οι επιτροπές εξορθολογισμού εργάστηκαν λαμβάνοντας υπόψη:

α) τα ωρολόγια προγράμματα που θα ισχύσουν την επόμενη σχολική χρονιά,

β) τα δεδομένα σχολικά βιβλία και

γ) την ανάγκη συμβατότητας με τις γνώσεις των προηγούμενων και των επόμενων τάξεων.

Οι επιτροπές επιδίωξαν τους παρακάτω στόχους:

Η διδακτέα ύλη να είναι αντίστοιχη των δυνατοτήτων των μαθητών/τριών κάθε ηλικίας, δηλαδή συμβατή με τη μαθησιακή ετοιμότητά τους (κατανοησιμότητα) αλλά και να ακουμπά στα μαθησιακά ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών αυτής της γενιάς, να κινεί την περιέργειά τους.
Η ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης κάθε μαθήματος να είναι εφικτή εντός των ωρών που διατίθενται για το συγκεκριμένο μάθημα, έτσι ώστε να είναι δυνατή η πραγματοποίηση ανακεφαλαιωτικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων.
Η έκταση της διδακτέας ύλης και η ποσότητα των πληροφοριών να περιορισθεί, ώστε να εξασφαλισθεί άνεση χρόνου για ενεργητική μάθηση, για μαθητοκεντρικό σχεδιασμό της διδασκαλίας (διερευνητική μάθηση, ομαδοσυνεργατική μέθοδος, μέθοδος επίλυση προβλήματος…) και να περιοριστεί η μετωπική διδασκαλία, προκειμένου όλοι/ες οι μαθητές/τριες να οικοδομήσουν επιτυχώς τη νέα γνώση.
Η διδακτέα ύλη να συνοδευτεί από προτάσεις για δραστηριότητες και project καθώς και πηγές συμπληρωματικού διδακτικού υλικού που μπορούν να υποστηρίξουν τη διερευνητική μάθηση.
Η διδακτέα ύλη να επικεντρώνεται στα σημαντικά τμήματα/έννοιες και να επιδιώκεται εμβάθυνση σε αυτά (με την αφιέρωση επαρκούς χρόνου).
Να προσεγγισθούν συνοπτικά ή να τεθούν εκτός διδακτέας ύλης στοιχεία που αποτελούν λεπτομέρειες, ή στοιχεία που είναι «άκαιρα» σε κάποια τάξη.
Να περιοριστούν θεματικές επαναλήψεις εντός του ίδιου γνωστικού αντικειμένου από τάξη σε τάξη ή από κεφάλαιο σε κεφάλαιο.
Πέρα από τις γραπτές αναλυτικές οδηγίες διαχείρισης της διδακτέας ύλης ανά γνωστικό αντικείμενο, οι οποίες θα σταλούν άμεσα στα σχολεία, εντός του Σεπτεμβρίου προγραμματίζεται ενημέρωση των σχολικών συμβούλων όλων των ειδικοτήτων σχετικά με τον εξορθολογισμό της ύλης αλλά και τις άλλες αλλαγές που προαναφέρθηκαν. Οι σχολικοί σύμβουλοι θα κληθούν στη συνέχεια να ενημερώσουν και να υποστηρίξουν τους εκπαιδευτικούς στην εφαρμογή της πρότασης εξορθολογισμού. Ήδη έχει πραγματοποιηθεί ενημέρωση των σχ. συμβούλων ξένων γλωσσών και έπονται και οι άλλες ειδικότητες.

ΣΤ. Το πρόγραμμα του γυμνασίου έχει ελαφρυνθεί κατά τρεις ώρες, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν, ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών για προγράμματα πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, αγωγής υγείας και σταδιοδρομίας, ενισχυτική διδασκαλία ή ομίλους ενδιαφερόντων. Με σχετική εγκύκλιο θα διευκρινισθεί με ποιον τρόπο θα αποφασίζεται η αξιοποίηση του διαθέσιμου τρίωρου για τις δράσεις που προαναφέρθηκαν. Επίσης αυτό το τρίωρο μπορεί να αξιοποιηθεί για συνεδριάσεις του συλλόγου των εκπαιδευτικών, για συνεργασίες μεταξύ των εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας ή του ίδιου τμήματος για τον σχεδιασμό κοινών δράσεων ή τη συζήτηση επί παιδαγωγικών/διδακτικών προβλημάτων, κ.τ.λ.

Ζ. Οι λεγόμενες Βιωματικές Δράσεις και οι Συνθετικές Εργασίες, που εντάχθηκαν πριν τρία χρόνια ως διακριτά γνωστικά αντικείμενα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τώρα εντάσσονται ως τρόπος εργασίας, ως μέθοδος, στο πλαίσιο συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων. Ειδικότερα:

α) Οι βιωματικές δραστηριότητες που προβλέπονταν στη «Σχολική και Κοινωνική ζωή», με στόχο την εξοικείωση των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο και τους νέους/ες συμμαθητές/τριες, εντάσσονται στη Γλωσσική Διδασκαλία της Α΄ τάξης, καθώς οι δύο πρώτες ενότητες του σχετικού σχολικού βιβλίου στοχεύουν στη γνωριμία των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο. Οι πρώτες διδακτικές ώρες του μαθήματος θα αφιερωθούν στο ξεπέρασμα των ανησυχιών που προκαλεί ο άγνωστος χώρος και τα άγνωστα πρόσωπα και στη σταδιακή ανάπτυξη του αισθήματος του ανήκειν στην ομάδα, στην κοινότητα του νέου τμήματος.

β) Οι δραστηριότητες που προβλέπονταν υπό τον τίτλο «Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης» εντάσσονται στη Μουσική της Β΄ τάξης και στα Καλλιτεχνικά της Γ΄ τάξης. Σε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα θα αφιερώνονται κάποιες εβδομάδες του σχολικού έτους σε βιωματικές δραστηριότητες σχετικές με τη μουσική, τα εικαστικά ή τον συνδυασμό τους με άλλες τέχνες.

Η. Θεσπίστηκε ήδη για τη Γ΄ τάξη του γυμνασίου η «Ημέρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού». Σε συνεννόηση με κάθε σχολική μονάδα οι υπεύθυνοι του οικείου ΚΕ.ΣΥ.Π. θα προγραμματίσουν και θα υλοποιήσουν κατά τη διάρκεια μιας σχολικής ημέρας αφενός μια αναλυτική ενημέρωση για τις εναλλακτικές επιλογές εκπαίδευσης που προσφέρονται μετά το γυμνάσιο αφετέρου σχετικές βιωματικές δραστηριότητες για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ τάξης κάθε σχολικής μονάδας.

http://www.minedu.gov.gr/eidiseis/23279-08-09-16-allages-sto-gymnasio

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΚΩΣΤΑ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΥ ( Θέμα: Ερωτήματα σχετικά με την τραγωδία στην Αίγινα.)



ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: Ερωτήματα σχετικά με την τραγωδία στην Αίγινα.

Η ναυτική τραγωδία στην Αίγινα γεννά σοβαρότατα ερωτήματα, τα οποία πρέπει να διευκρινισθούν, ως ελάχιστη υποχρέωση απέναντι στα θύματα, αλλά και στα εκατομμύρια τουριστών που επισκέπτονται κάθε χρόνο τη χώρα μας. Η καθυστέρηση άφιξης του λιμενικού στο σημείο του ατυχήματος, η μη άμεση προσαγωγή των μαρτύρων στο λιμενικό για κατάθεση μετά το ατύχημα, η απουσία περιπολιών του λιμενικού στην περιοχή, παρότι μαρτυρίες αναφέρουν ότι το εν λόγω σκάφος έκανε επικίνδυνους ελιγμούς τις προηγούμενες μέρες και υπήρξαν παράπονα, ο ρόλος της θαλαμηγού, που φέρει το ίδιο όνομα (ΝΤΟΥΕΝΤΕ) με το σκάφος που προκάλεσε τη θαλάσσια τραγωδία, αλλά και η ανάμειξη του αρμόδιου Υπουργού πριν καν ολοκληρωθεί η προανακριτική διαδικασία αφήνει ερωτηματικά, επισημαίνοντας με τραγικό τρόπο την απουσία σχεδιασμού και οδηγιών από την κεντρική υπηρεσία και το Υπουργείο.

Για τον λόγο αυτό, με απόλυτο σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων και στις οικογένειές τους,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Για ποιο λόγο υπήρξε ασυνήθιστα μεγάλη καθυστέρηση αποστολής ταχυπλόων μέσων του Λιμενικού Σώματος στην περιοχή της τραγωδίας και μάλιστα μια περίοδο που υποτίθεται ότι έχει ενισχυθεί; Γιατί αυτά δεν συνόδευσαν το σκάφος “ΝΤΟΥΕΝΤΕ” στο λιμάνι της Αίγινας, ως όφειλαν, σύμφωνα με όσα ορίζει ο νόμος; Και, εν συνεχεία, για ποιο λόγο δεν περίμεναν οι ένστολοι στο λιμάνι τους επιβαίνοντες στο σκάφος “ΝΤΟΥΕΝΤΕ”, ώστε να τους συνοδεύσουν στο Λιμεναρχείο να καταθέσουν, καθώς και για ποιο λόγο το προσωπικό και οι επιβαίνοντες της θαλαμηγού ΝΤΟΥΕΝΤΕ δεν έχουν ακόμα κληθεί από τις λιμενικές αρχές;

2. Για ποιο λόγο ο αρμόδιος Υπουργός ζήτησε άμεση ενημέρωση για την προανακριτική διαδικασία, η οποία βάσει νόμου είναι μυστική, ενώ πριν ακόμα ολοκληρωθεί αυτή προέβη σε σχόλια στα μέσα ενημέρωσης, σχετικά με την ικανότητα οδήγησης του κατηγορουμένου;